Vi har rydda litt i hyllene for å få plass til nye bøker, og har tatt ut disse fine titlene som vi selger billig!
Noen planter vokser på feil sted. Andre planter er vakre, men så
livskraftige at de ikke slipper til andre vekster. Enkelte planter liker vi
ikke utseende på, så vi fjerner dem. Alle har de det til felles at vi
betrakter dem som ugress.
I dag, i en verden hvor menneskeskapte klimaendringer truer verdens
matsikkerhet og artsmangfoldet på kloden, må vi jobbe aktivt for et mer
variert planteliv. I denne boken slår planteentusiast Knut Langeland et
slag for noen av våre mest trofaste, og iblant uønskede, vekster i
planteriket, deres bruksområder og kulturhistorie.
Plantene presenteres med herbarieark fra samlingen ved Naturhistorisk
museum i Oslo, sammen med forfatterens egne fotografier. Boken inneholder
også en lettfattelig innføring i hvordan du lager et herbarium - gjerne
av ugressplanter. Til glede for en selv og for kommende generasjoner.
I 1919 er verdenskrigen som har ødelagt og ruinert Europa, endelig
over. I Italia er store deler av befolkningen utmattet - lei av politikere,
lei av vage løfter og lei av det demokratiske renkespillet som svikter
vanlige folk. Mens landets elite sitter passiv og ser på, oppildner én
mann - lederen for en mindre opposisjonell avis og en utrettelig politisk
agitator - massene med løfter om endring. Han er en tidligere
sosialistleder som er blitt drevet ut av sitt eget parti, en som vet hva
det vil si å føle seg fortapt. Han snakker på vegne av de utstøtte og
de avviste, han lover å beskytte alle dem som er glemt. Han er Benito
Mussolini.
I M - århundrets sønn forteller Antonio Scurati historien om
mannen som hans følgere kjenner som Il Duce, den skremmende karismatiske
skikkelsen som skulle bli en av de mest beryktede diktatorene i forrige
århundre. Romanen er gjennomsyret av historiske detaljer, samt sitater fra
samtidige dokumenter og kilder. Den utforsker den forførende kraften i
nasjonalisme og persondyrkelse, og avdekker hvordan en nasjon gradvis
føyde seg etter viljen til en hensynsløs despot.
M - århundrets sønn er en uhyggelig påminnelse om at fortiden
aldri tar slutt, og at den har alvorlige lærdommer å gi oss i dagens
verden, der vi ser en skremmende oppblomstring av det samme populistiske
tankegodset.
Dette er første bind i et omfattende litterært verk om Mussolini, og
spenner over årene 1919 til 1924.
Tidsrom er stykke norsk historie, fortalt gjennom gjenstander som
tilhørte det fremvoksende borgerskapet på 1600-tallet og fram mot 1914.
Boken bygger videre på utstillingen ved Norsk Folkemuseum, der små
fortellinger knyttet til samlingens objekter danner utgangspunkt for en
større historie om hvordan det moderne Norge ble formet.
I hvert kapittel bringes vi inn i et utvalgt «rom» - et interiør, en
takhimling eller en gjenstand - som åpner dører til enkeltmennesker,
familier og deres livshistorier. Hva forteller to gipstak fra 1600-tallet
om tanker og moral i samtiden? Hva kan et kinesisk porselensservise si om
verdenshandel og kolonialisering på 1700-tallet, eller et selskapsværelse
fra Christiania om hvordan europeiske opplysningsideer ble tatt opp i
Norge? Dette og mange andre spørsmål forsøker denne boken å komme
tettere på, i en fremstilling som er inspirert av kulturhistorien, der
forbindelsene mellom gjenstander og menneskers liv ses som en inngang til
å forstå større kulturelle brytninger, samfunnsendringer og globale
prosesser.
Ackers liv var like uregjerlig og radikalt som forfatterskapet hennes. Hun var oppvokst i en privilegert, men undertrykkende jødisk familie i Upper East Side, og vendte ryggen til den verden så snart hun kunne, og søkte et liv med romantiske og intellektuelle eventyr som førte henne til og gjennom mange av de mest spennende avantgarde og motkulturelle øyeblikk i USA: fødslene til konseptuell kunst og eksperimentell musikk; diktkrigene på 60- og 70-tallet; mainstreamingen av hardcore porno; No Wave kino og New Narrative writing; Riot grrls, biker chicks, cyberpunks. Som denne definitive biografien viser, var Acker ikke bare en enestående forfatter, hun var også en titanisk kulturell kraft som bandt sammen ulike bevegelser innen litteratur, kunst, musikk, teater og film.
Vi har en tendens til å forestille oss den vestlige sivilisasjonen som en gyllen tråd, som fører gjennom århundrene fra den klassiske antikken til landene i det moderne Vesten – en kulturell slektshistorie som knytter Platon til NATO. Men hva om det er feil? Denne boka er fortalt gjennom livet til fjorten fascinerende historiske personer - inkludert en formidabel romersk matriark, en ukonvensjonell islamsk lærd, en slavebundet afroamerikansk poetinne og en britisk statsminister med homeriske ambisjoner. The West er en banebrytende gjenfortelling av vestlig historie og en kraftig korrigering til en av de største mytene av alle.
Margaret Atwood has established herself as one of the most visionary and
canonical authors in the world. This collection of fifteen extraordinary
stories--some of which have appeared in The New Yorker and The New York
Times Magazine--explore the full warp and weft of experience, speaking to
our unique times with Atwood's characteristic insight, wit and
intellect.
The two intrepid sisters of the title story grapple with loss and memory on
a perfect summer evening; "Impatient Griselda" explores alienation and
miscommunication with a fresh twist on a folkloric classic; and "My Evil
Mother" touches on the fantastical, examining a mother-daughter
relationship in which the mother purports to be a witch. At the heart of
the collection are seven extraordinary stories that follow a married couple
across the decades, the moments big and small that make up a long life of
uncommon love--and what comes after.
Returning to short fiction for the first time since her 2014 collection
Stone Mattress, Atwood showcases both her creativity and her humanity in
these remarkable tales which by turns delight, illuminate, and quietly
devastate.
The official book commemorating the 50th anniversary of The Dark Side Of The Moon.
March 2023 marks fifty years since the release of Pink Floyd's classic album The Dark Side Of The Moon. Designed by Pentagram to high specifications, this celebratory publication brims with rare and unseen photographs and reveals the visual conception of the original iconic album artwork. It will be a covetable package for the legions of Floyd fans out there – new and old.
• Presents rare and unseen backstage and onstage photography of the
band during the album tours of 1972 to 1975.
• 129 candid photographs by Storm Thorgerson, Jill Furmanovsky, Aubrey
Powell and Peter Christopherson document the soundchecks, the shows and the
after shows.
• A review of the October 1972 Wembley gig, originally published
in Melody Maker, provides insight into one of the Floyd’s most
celebrated performances.
• Reveals the visual conception of the iconic album artwork.
• Includes a complete listing of the tour dates.
Mänskligheten är inne i en ny epok. Sensorer, kameror och drönare med
ai-teknologi har förändrat verkligheten vi rör oss i. Den digitala
kapitalismen breder ut sig och har gjort vår personlighet till en
råvaruresurs. Våra preferenser, intressen och livsval används för att
sälja skräddarsydda annonser. Teknikföretagen har ekonomiska resurser
som går att jämföra med hela nationalstater. Vi går mot en värld där
människan inte längre står i centrum, utan i stället formas en digital
plattformskapitalism.
Tillsammans med den finansiella eliten vid World Economic Forum (wef ) är
techföretagen redo att forma en ny världsordning. Med hjälp av den nya
tidens teknologi ska människa och maskin smälta samman. Artificiell
intelligens, robotteknik och sakernas internet (iot) kommer att vara basen
för framtidens ekonomiska system. Förebilden tycks vara det auktoritära
Kina.
Till 2030 kommer Kina att vara ledande inom ai, ha de mest utvecklade
drönarna och automatiserade vapensystemen. Det auktoritära Kina bryter
mot mänskliga rättigheter, men exporterar samtidigt ai-teknologi till
hela västvärlden. Boken vill väcka debatt om hur den digitala
kapitalismen påverkar ekonomiska, politiska och sociala relationer i vår
tid. Digitaliseringen är basen för den moderna människans identitet.
Utvecklingen riskerar att placera tusentals människor utanför samhället.
I Sverige lever redan en miljon svenskar i ett digitalt utanförskap. Det
stora ansvaret ligger på den svenska regeringen. I ett demokratiskt
samhälle måste utgångspunkten vara en digitalisering för hela den
svenska befolkningen. Annars kommer utanförskapen bara att bli fler.
Antonios Antoniadis är akademiker och journalist, bosatt i Uppsala. 2022
utgav han boken Gyllene Grynings uppgång och fall.
I slutet av 1918 uppstod de tre baltiska staterna Estland, Lettland och Litauen ur spillrorna av det sönderfallande ryska imperiet. Bara veckor senare invaderades de av den ryska bolsjevikregimens arméer som samtidigt var involverade i det blodiga ryska inbördeskriget. Detta blev början på de grymma befrielsekrigen som kom att pågå ända till 1920 och som här skildras.
Under dessa befrielsekrig blev Baltikum en politisk och militär spelplan för stormakter som Storbritannien, Tyskland och Frankrike - samt för den kompromisslösa ryska kampen mellan röda och vita. Även frivilliga svenskar och andra skandinaver engagerade sig på båda sidor - däribland "Amaltheamannen" Anton Nilson hos de röda och den svenske officeren Enar Lundborg i den estniska armén och senare hos de vita ryska styrkorna. Baltikum blev emellertid också en kuvös för de beryktade tyska frikårerna, i vars mylla rottrådarna till den tyska nationalsocialismen växte fram.
Omtrent som sivilisasjoner har vokst fram langs elver, har T-banen skapt et skjema for den moderne storbyen Oslo. Norges viktigste transportmiddel har ikke bare satt et dypt avtrykk på bylandskapet, den har også preget kulturen og den sosiale delingen av hovedstaden. I denne boka får du møte noen av hovedpersonene i historien om T-banens rolle i byutviklingen - de pengesterke entreprenørene som satte det hele i gang på slutten av 1800-tallet, den aldrende kunstneren som satte livet på spill for å lage stor kunst på Furuset stasjon, graffitimalerne som risikerte juling og fengsel for å lage en wholecar på endestasjonene, og de kampsportkyndige vekterne som Sporveien hyret inn for å jage dem vekk. Du får møte de visjonære planleggerne som så for seg bane inn i Maridalen og ut på øyene i Oslofjorden, og noen av dem som forlot hjemlandet og foretok en klassereise inn i det norske samfunnet bak spakene på T-banen.
Kjære fremtidige hytteeier, forstår du hva den norske hyttedrømmen er
lenger? Mitt merkenavn er Tusse, og jeg er en bærekraftig prototype av det
nyeste innen hyttekos - en søt, helnorsk og høyteknologisk liten
tusseladd, glad i at menneskene nyter fjellheimens enkle gleder. Familien
Eyde, derimot, har dessverre mistet all kontakt med naturens ro og
skjønnhet. Det er min oppgave å lede dem ut av denne gudsforlatte
hyttebyen, tilbake til stolt, norsk hyttetradisjon her ved Soria Moria. I
mine nedtegnelser i Hytteboka vil det vise seg hvorfor det var nødvendig
å felle familietreet - iverksette en form for «degrowth». Jeg innrømmer
først som sist at jeg slaktet luksuspurka Astrid og griskegrisen Per, for
de var ikke mennesker lenger. Det blir så visst litt uhygge denne påsken,
men du må forstå at jeg gjør dette for vårt alles felles beste.
Hyttebok er Ole-Petter Arnebergs andre roman, og hans første
påskekrim.
Eksperten sine utvalde favorittar. Visste du at sider er Noregs svar på champagne? Ifølgje utanlandske kjennarar er Noreg eit av dei mest spennande siderlanda i verda akkurat no. I denne boka tek siderekspert Thomas Digervold deg med på eit djupdykk i det flytande gullet. Han har smakt seg gjennom kassevis med sprudlande eplevin for å hjelpe deg å finne dei beste polkjøpa frå norske fruktgardar. Du lærer også korleis du luktar og smakar, og får ein lettlesen snarveg til kjenneteikn på ulike eple, siderkategoriar og siderregionane frå aust til vest. Digervold gir deg dessutan ei grundig innføring i kva for sidertypar som høver til ulike råvarer. Som avslutning serverer han eit knippe eksklusive oppskrifter på mat og drinkar der sideren er sjølve stjerna. Med denne boka får du ein av Noregs fremste siderkjennarar på heimebesøk. Når du har lese ferdig, har han lært deg korleis du kan bruke kortreiste bobler av internasjonal kvalitet til alt frå fredagstaco og reker, til velkomstdrink og som følgje til fleirretters bryllaupsmiddag. Ja, og kva for sider som eignar seg om du vil drikke litt større mengder, og som du kan vinne heile festen med!
Produktinformasjon
En perfekt gave til alle småbarn som er bitte litt mørkredde! En morsom bildebok som hjelper mot mørkeredsel og ufarliggjør mørket. Åpne klaffene i boka, og se hva som egentlig skjuler seg i mørket: Er det noe skummelt under senga? Eller bare klær og rot? Og hva slags fælt monster er det som ligger og snorker på sofaen i stua? Daniel og Maja tar med seg lommelykta og lister seg ut av rommet. Det kan vel ikke være ... pappa? Bli med to barn som NESTEN ikke er mørkredde på en spennende utforsking i mørket – som viser seg å ikke være så skummelt når de tar fram lommelykta. En garantert favoritt, som kommer til å bli lest igjen og igjen. En sjarmerende og nyttig klaffebok som kurerer mørkredsel! La barna bla om klaffene og se at mørket ikke er så skummelt som man kunne tro.
Endelig som samleutgave! Bøkene om Minsten er sjarmerende og gøyale bøker for de minste! Disse supre småbarnsbøkene er fulle av små overraskelser og morsomme påfunn, og er perfekte for foreldre og barn til å peke på og prate om det de leser. Se, pek, les og le med Minsten! For første gang kan du lese noen av historiene om Minsten i en flott samlebok. I Den store boka om Minsten møter du Minsten både når han er glad og sint, når han skal begynne med potte og når han leter etter smokken. Mervi Lindman er en illustratør og forfatter med sans for det humoristiske og livlige. Illustrasjonene hennes er elsket av både små og store over hele verden, og hun er en mester på å formidle morsom mimikk og sterke følelser i illustrasjonene sine. Sagt om Minsten og den fine kroppen: «Det er en fryd at litteratur for små barn kan kombinere kvalitet, humor og barnets perspektiv på denne måten.» Tine Billing, Bibliotekstjänst Titlene du finner i samleboken: Minsten har en potte Minsten og den fine kroppen Minsten leter etter smokken Minsten er sint
Sjarmerende og frodig bildebokfortelling!
Mieko elsker å danse! Særlig når hun får bruke shorts og T-skjorte i
stedet for den dustete strømpebuksa og den trange drakta. Aldri før har
Mieko spunnet så fort eller hoppet så høyt! Og nå har Sofia med smilet
også begynt på dansinga. Smilet som gjør det varmt i magen og ekstra
fint å være der.
Men hvorfor blir Mieko plassert på hoppgruppa? Der er det jo bare
gutter!
"Det fins en vanlig antakelse om ungdom som er: ungdom handler om ungdom. Men det er egentlig ikke sant. Ungdom handler egentlig om fortiden. Ungdommen er ikke den kilden som unge menn henført stirrer ned i; det er den kilden som gamle menn stirrer ned i, for å måle hvilken avstand kroppene deres har reist." -Collier Schorr (vår oversettelse)
There is a common assumption about youth which is: Youth is about youth. But that isn’t really true. Youth is really about the past. Youth is not the pool that young men gaze adoringly into; it is the pool that old men gaze in, in order to measure the distance their bodies have traveled’. - Collier Schorr
Collier Schorr møtte Paul Hameline, en ung fransk kunstner og modell, i New York i 2015. Han var en venn av en venn, og kom hjem til henne for en "go-see", som er det som skjer når en fotograf får se hvordan en modell ser ut foran kamera. Pauls foreldre bor i Marais i Paris, rundt hjørnet for det hotellet Collier bor på når hun er i Paris, så de begynte å møtes og gjøre et prosjekt som varte i to år, hvor Collier besøkte Paul hjemme hos hans foreldre, de tok bilder og snakket. Ideen var at Paul og Collier skulle erfare fotografi som et solialt rom, en samtale hvor hans kropp og hennes øyne kunne forsøke å forstå hverandres fascinasjoner og fantasier. Mange av bildene ble publisert i Re Edition magazine. Paul's book utvider magasinstoryen til et større bilde av måten en fotograf og en modell kan søke større åpenbaringer gjennom de enkleste bevegelser og ulike stadier av avkledning.
War Primer 2 er en bok i begrenset opplag som fysisk tar plass på sidene til Bertolt Brechts bemerkelsesverdige publikasjon War Primer, fra 1955.
Originalen er en samling av Brechts avisutklipp, hvert ledsaget av et firelinjers dikt, som han kalte Foto-epigrammer. De var resultatet av en nær tre tiår lang periodisk aktivitet. Tittelen spiller bevisst på tekstbøker brukt i barneskolen for å lære barn å lese; Brechts bok er en praktisk manual som demonstrerer hvordan å lese pressefotografier. Brecht følte et stort ubehag ved den bekreftende rollen mediet spilte i kapitalismens politiske økonomi, og refererte til pressefotografier som hieroglyfer med behov for dekoding.
War Primer 2 er den forsinkede oppfølgeren. Mens Brechts War Primer handlet om bilder av andre verdenskrig, handler War Primer 2 om bilder som skapes hos begge parter i den såkalte "krigen mot terror".
"Ikke start med de gode gamle tingene, men med de dårlige nye", er Brecht berømt for å ha sagt, og i hans ånd har Broomberg og Chanarin samlet materiale fra internett - komprimerte, opplastede, dratte, pressede, omformaterte, omredigerte og ofte anonyme bilder - istedenfor avisutklipp.
Heiner Müller sa en gang at å bruke Brecht uten å endre på ham er et svik. I War Primer 2 har Broomberg og Chanarin annektert Brechts original, og gitt oss sin kritikk av bildene fra samtidens konflikter, som blir både et svik og en hommage.
I alt fra tittel til formell språkføring antyer denne boka en kommentar til vår syklisk gjentagende bekymring omkring ideologi. Engstelsen er implisitt i fotografiene, og Berlin er deres naturlige bakteppe - en by hvor flere ideologier har kollidert i det tyvende århundre. Byen eksemplifiserer en hengemyr av muligheter der hvor det historiske narrativets spenninger og samtidens politiske og ideologiske tvil spilles ut i visuelle motiver tvers gjennom landskapet.
Fragmenter av fortiden og symboler på kapitalismens modernitet underbygger arbeidet - banker, forsikringsselskaper og mennesker som figurer for borgere opptrer som en tildekkende sky av forurensning, i spekteret av fortid, nåtid og ingen fremtid. Feuerhelm foretar subtile undersøkelser av samtidens tilstand av frykt og forvirring. Løse asossiasjoner omkring en fremtid i endring mht teknologi, religion og immigrasjon, og det fotografiske bildets fremtid ruver også tydelig. Dein Kampf er Brad Feuerhelms forslag til hvordan vi kan problematisere bilde og ideologi i bokform.
Forlagets omtale:
This is a penetrating photographic depiction of an open Europe, a continent where borders are created by humans and not by nature. At the same time, it is the people who cross the borders.
In this magnificent photo book, Joakim Kocjancic depicts the urban man with the urban landscape as the soundtrack. The crowds, the architecture, the chaos, the traffic and the human living conditions are at the center. With his black and white images, he tries to arrange and create a balance in the fast-paced urban life – and at the same time creates an inner reality in the borderland between dreams and reality.
“When I look back on all the years I have spent around Europe, I realize that it has been a search for an identity that is not limited by nationality. By reflecting on other people, I look for myself, find points of reference, understand what I can stand for, discover what I love and realize what I do not want to be lost. ”
Joakim Kocjancic was born in Milan to a Swedish mother and an Italian father. The surname is of Slovenian origin and he has lived in several European cities and speaks several of Europe’s languages. He cannot identify with just one nationality but sees himself as European.
Kevin Lears bilder er en intens poetisk meditasjon over urbane rom i Kent og London, fra 1971 til 1990-tallet. Bildene er ofte tatt i skumringen, og de omskaper de hverdagslige gatelandskapene til skulpturelle former. Verden fremmedgjøres av fotografen, og bildene bærer i seg noe illevarslende og ubehagelig.
Bildene i boka er tatt i løpet av en tredveårsperiode, og viser de mange ansiktene til April Dawn Alison, den kvinnelige personligheten til en fotograf fra Oakland i California, som levde i verden som mann. Dette tidligere ukjente materialet av selvportretter, som ble gitt som gave til San Francisco Museum of Modern Art i 2017, begynner prøvende i 1970-tallets sorthvitt, og utvikler seg på 1980-tallet til en energisk, vilt fargerik og besettende praksis inspirert av representasjonene av kvinner i klassisk film, BDSM-porno, og reklame. En enkeltpersons langvarige utforskning av et ikke-offentlig selv, i bilder som er vakre, morsomme, gåtefulle og hjerteskjærende triste; noen ganger alt dette samtidig.
Med essays av Hilton Als (amerikansk skribent og teaterkritiker for The New Yorker), Zackary Drucker (amerikansk transkjønnet multimediakunstner, LGBT-aktivist, skuespiller og produsent) og Erin O'Toole (assisterende kurator for fotografi ved San Francisco Museum of Modern Art).
Denne boka gir et retrospektivt blikk på den danske, internasjonalt anerkjente, fotografen Keld Helmer-Petersen (1920-2013). Hans første fotobok, 122 Colour Photographs, regnes som unik for sin tid, og han fikk et navn da LIFE Magazine publiserte flere sider fra boka i 1949.
Stilen hans er modernistisk og eksperimentell, med en lyrisk enkelhet. Den fanger skjønnheten i hans umiddelbare omgivelser, og gjør ofte motiver som fascinerer øyet og sinnet hans om til grafiske strukturer. Fargebruken hans er mesterlig, og landskapene og portrettene har en stille, enkel skjønnhet.
Forlagets omtale:
The Gulag was a monstrous network of labor camps that held and killed
millions of prisoners from the 1930s to the 1950s. More than half a century
after the end of Stalinist terror, the geography of the Gulag has been
barely sketched and the number of its victims remains unknown.
Has the Gulag been forgotten?Writer Masha Gessen and photographer Misha
Friedman set out across Russia in search of the memory of the Gulag. They
journey from Moscow to Sandarmokh, a forested site of mass executions
during Stalin's Great Terror; to the only Gulag camp turned into a museum,
outside of the city of Perm in the Urals; and to Kolyma, where prisoners
worked in deadly mines in the remote reaches of the Far East. They find
that in Vladimir Putin's Russia, where Stalin is remembered as a great
leader, Soviet terror has not been forgotten: it was never remembered in
the first place.
" Da jeg flyttet tilbake til Stockholm etter seks år i utlandet, ønsket jeg å komme i kontakt med min egen ungdomstid ved å portrettere unge mennesker jeg møtte i barer, klubber og på gata.
Det startet som et ønske om å ta de bildene jeg aldri tok da jeg var tjue, og ble til en utforskning av de rollene vi spiller når vi møter hverandre. Og hvordan det føles å bli mer og mer en fremmed over for en gruppe som jeg en gang følte jeg hørte til i."
Forlagets omtale:
Tar Beach. On the Rooftops of Little Italy brings together photographs
and memories of life in and around the rooftops of Little Italy, New York.
These are pictures that were made, kept and gathered by various families
who handed them down from 1940 to the early 1970's.
Reflections from the community offer perspectives of multiple generations,
as Angel Marinaccio says: "If you had an accomplishment- communion,
confirmation, wedding, graduation or birthday, you'd dress up in your best
outfit and go to the rooftop to take pictures and celebrate with your
family." We see the images they shared and saved. The introduction to Tar
Beach is written by renown filmmaker Martin Scorsese who grew up on the
streets portrayed in this collection. He writes: "The roof was our escape
hatch and it was our sanctuary.
The endless crowds, the filth and the grime, the constant noise, the chaos,
the claustrophobia, the non-stop motion of everything... you would walk up
that flight of stairs, open the door, and you were above it all. You could
breathe.
You could dream. You could be." Photographer Susan Meiselas, along with two
of her neighbours, Angel Marinaccio and Virginia Dell'Orio, collected and
curated these vernacular photographs to convey the feeling of this special
place and time in the daily lives of Italian immigrants as they made their
way to becoming part of American culture. The book is designed by Yolanda
Cuomo.
Legg produktene du ønsker i handlekurven og gå til kassen for å betale.
Du kan også lagre handlelister til senere bruk - eller dele dine lister med andre.
Les våre betingelser.
Vi godtar
Eller vi kan sende faktura.